Tuesday, January 4, 2011

0o0o0o0o0...

Balik je dari keje arinie, Beebee terbaca petikan ini dari Majalah Nur edisi Jan 2011…

“…mendirikan rumah tangga bukan sembarangan pengalaman. Ia urusan penting utk kesinambungan hayat, malah ia merupakan persoalan penting dlm agama. Krn agama kita mendorong setiap penganutnya b’keluarga. Agama kata dgn m’dirikan rumah tangga, b’mksud sudah m’dirikan sebahagian drpd agama. Itupun rukun2 & cabang2 lainnya mst dipenuhi sbg asas kpd kelangsungan kesejahteraan yg abadi dlm b’suami isteri. Perlu rangka bahan binaan yg utuh utk m’dirikan rumah tangga ini, antaranya mst diteguhkan dgn ILMU & KEIKHLASAN HATI. PERLUKAN PERSEDIAAN YG T’SUSUN, TERTIB MENGIKUT KEPERLUAN & KEUTAMAAN. Memerlukan PSIKOLOGI & MOTIVASI yg JUJUR bkn dari p’buakan nafsu yg melulu…”

“ Hidup ini tidak akan semudahnya sbg PENGULANGAN KPD YG BERLAKU DAHULU, pasti memerlukan kebijaksanaan kita m’catur & menetapkan sikap kita pd keadaan itu, agar kita tidak terlalu menyerah…”

“ Tentu ada sesuatu yg ingin Allah ajarkan kpd kita apakala sesuatu keadaan itu melanda diri. Tentu ada pengajaran drpd kegagalan kita utk menerobos ke ruang kejayaan, slps b’harap t’lalu tinggi kps sesuatu perkara itu. Tentu ada hikmahnya slps kita berasa dipinggirkan slps diutamakan dlm sesuatu situasi…”

0k, that’s all Beebee… G mandi~ Heee…

BeeBeeWanny

1 comment: